top of page

Haridus kui vajadus + motivatsioon arvamusliidrilt

„Õppimine on ettenägelike privileeg,“ – kena mõttetera ja meie kooli, Kohtla-Järve Järve Gümnaasiumi, moto. Me nõustume selle lausega. Õppimine valmistab inimest ette eelolevaks eluks ning hariduse vajalikkust ei tohiks mitte mingil juhul alahinnata. Vestlesime pikalt ja põhjalikult arvamusliider Artur Näägoga.



- Miks on Teie arvates haridus vajalik? — "Haridus on vajalik, sest harimatu inimene ei oska korralikult mõelda ja tegutseda ehk ta jääb mõttetuks siin, meie maa peal. Haritud inimene soovib jätta selles maailmas enda tegusid, mis teevad head nii temale kui ka teistele. Haridus on vajalik heaks eluks." - Kuidas edeneb see meie riigil? — "Ma ei saa vastata kõikide eest, kuid pealt vaadates, meie ümbruskond soovib jätta hea jälje selles maailmas, ning võin julgelt öelda, et meil on väga palju harituid inimesi." - Kui tähtsaks peate Te eneseharimist enda elus? — "Eneseharimine on minu elus väga tähtsal positsioonil. See ei tähenda, et ma õpin matemaatikat ja füüsikat. Olen aus, minu õpingud gümnaasiumist alates läksid halvemaks, kuid olen sellest aru saanud ja püüan kõigest väest neid korda teha. Kuid eneseharimine erineb lihtsalt "haridusest", eneseharimiseks ma teen vägagi palju, loen oma huvide raamides kirjandust, uurin erinevaid võtteid ja meetodeid- kui saan oma peas tulevikuplaane realiseerida, mis võib olla paljudele inimestele kasuks — see ongi eneseharimine." - Kas Teie tegelete mingi spordiala või muusikalise alaga või äkki käite kusagil seminaridel? — "Praegusel momendil ma tegelen spordiga enda huvides - käin jõusaalis, kuid varasemalt tegelesin ujumisega ja motospordiga. Samuti olen seotud ka muusikaga - mängin kitarri ja vahetevahel laulan (jah, mulle meeldib, kuidas ma laulan). Olen vahetevahel käinud ka seminaridel, viimane oli oma äri loomisest, kuid rohkem olen huvitatud erinevatest projektidest osavõtmisest, nagu näiteks Entrum — kus oli äriidee "Virtuoos", samuti ka projekt Minu Kodu On Minu Teha, kus teenisin oma projektiga 250 eurot." (Naeratab ning kavalalt pilgutab silma) - Aga kas Teil on ka mingeid edasiseid plaane oma lisategevustega? — "Muidugi on, kõik millega ma praegu tegelen ja tegelesin on minu eneseharimine, ning mul on suured plaanid nende tegevuste jaoks, mida ma juba vaikselt muudan oma unistuste projektideks, mis kunagi täituvad reaalsuses. Kuid praegu arvestan õppimisega rohkem, sest see on üks osa eneseharimisest." - Selge, arusaadav, kas on midagi mida Te tahaks meie lugejatele edasi öelda? — "On küll! Sina, kes minu vastuseid loeb — kui sul on mingi mõte ja sa tahad midagi huvitavat teha, siis tee! Ära karda, et midagi võib valesti minna, sest siis sa õpid, mida sa peaksid teisiti tegema ja oma elus muutma. Ja samuti, on öelda ka nendele, kes õppivad praegu. Ärge õppige vaid tulemuste ja hinnete peale, õppige teadmiste peale! Noh, Jumal küll. Õppimine ainult punktidearvule, hinnetele võib kunagi teile halva lõpu teha elulises situatsioonis, millest te välja ei pääse..." - Selge, suurepärane vastus, Artur, oli meeldiv Teiega siin vestelda. Suur aitäh ja kõike parimat! — "Mul oli ka väga meeldiv, et sain oma kogemusi jagada.Aitäh teile! Olge julged, tehke, proovige, õppige ja arenege!


Üldteemad

Kool ja olümpiaadid

Sport ja konkurents

Haridus ja selle vajalikkus

  • Facebook Basic Black
  • Twitter Basic Black
  • Black Google+ Icon
Search By Tags
No tags yet.
  • Facebook Basic Black
  • Twitter Basic Black
  • Black Google+ Icon
bottom of page